Metamodernism ehk olin siin juba täna või eile

alain resnais Mul on viimastel aastatel olnud pidevalt tunne nagu magaksin silmad lahti ja kõik, mis mu elus toimub, oleks justkui juba kunagi olnud. Väga kummaline aga samas meditatiivne heaolu seisund, kus miski ei vaimusta aga samas ei pane ka muretsema. Selline mõnus flow, milles liuglemine laseb üleliigselt suurte tunnete puudumise tõttu rahulikult enda sisse vaadata (kuigi mida rohkem vaatan, seda vähem ma millestki aru saan). Täpselt samasuguse seisundi mulje jättis ka Alain Resianis’ film “Möödunud aastal Marienbadis”. Ühesõnaga mõistan, miks see film inimesi vaimustab ja seda mitu korda vaatama paelub, kuid minu jaoks oli mingil määral tegemist justkui iseenda mocumentary vaatamisega. Väga veider.
Hetkel aga ei lase mul juba mitmendat ööd õigeaegselt magama minna ajakirjas Dazed avaldatud Aimee Cliff’i metamodernismil ja muudel põnevatel teemadel arenev meilivahetus-intervjuu Shia LaBeouf’iga, mis päädis nende tunniajase täielikus vaikuses go-pro kaameratega teineteise vastas istumisega. Metamodernism (erinevalt postmodernismist, mis on juba ammu uudsuse võlu kaotanud) paelub mind just teistuguste sageduste ja piiride proovimisega. Lisaks on noore erudeeritud ajakirjaniku Aimee Cliff’i käekiri väga huvitav ja täis erinevaid viiteid, mis vajavad kindlasti järgi vaatamist ja nii ongi mul lugemine juba päris pikale veninud. Aimee Cliff’ilt leidsin ka tänaseks õhtuks hea muusikasoovituse, mille postituse lõppu lisan. Shia LaBeouf kasutab minu arvates väga õigesti ära kuulsus+raha potentsiaali, pannes need kaks teenima kunsti, täpsemini metamodernismi. Imetlen kogu südamest selliseid inimesi, kes oskavad neid kahte saavutust (kuuslus+raha) nii otstarbekalt ära kasutada. Vt ka teisi “ära keeranud” ja igavat celebrity elu ratsionaalselt kasutada oskavaid Hollywoodi artiste nagu nt Joaquin Phoenix.

Lisa kommentaar

Blog at WordPress.com.

Up ↑

