Kellavärgiga apelsin

Image“Kellavärgiga apelsin” Katusekinos suurel ekraanil oli kordades parem kui kunagi tuttavate juures kodus vaadatuna. Seekord otsustasin üksi kinno minna ja see oli väga hea mõte, sest sain nautida filmi täiesti segamatult. Ma vist olen tõesti veidrik, et armastan nii väga üksi teatris ja kinos käia ja ma ei saa aru, miks ma peaksin kellegagi koos vaatama minema midagi sügavalt isiklikku. Nii ehk naa kinos ega teatris juttu rääkida ju ei saa ning pärast etendust või seanssi eelistan ka pigem segamatult oma mõtteid mõelda ja elamuse mullis mõnuleda. Igatahes “apelsini-laksu” sain sajaga kätte ja kell pool kolm üksi täiskuu paistel kodu poole sõites tuli igasuguseid kummalisi mõtteid pähe. Kuna olin filmi mõned korrad varem ka näinud, keskendusin seekord rohkem detailidele. Nii oli mul näiteks märkamatuks jäänud Alexi voodi eriti futuristlik voodikate. See on mul nüüd kinnisidee, et pean endale ka sellise saama, kasvõi ise tehes. Kuigi jah, DIY ei ole just mu tugevaim külg 🙂 Lahe oli ka ühel seinal olnud religioosse sisuga  pühakuid kujutav fresko, mis oli gräffitiga üle soditud ja muuhulgas oli seal kirjas, et: “if it moves, kiss it”. Väga diip, eks 🙂  Aegumatult hea film, kindlasti üks minu lemmikutest (ka raamat), kuid kindlasti vajaks juurde märget: rumalatele keelatud. Allpool üks eriti äge video, kus parimad kohad filmist David Bowie loo “Suffragette City” saatel kokku miksitud on:

Posted on 04/07/2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentaari.

  1. Milline mõnus äratundmine mind valdas. Kuidas ma armastasin kunagi üksi teatris käia” Kord käisin Ayn Randi etendust “16. jaanuari õhtul” kolm korda vaatamas, Evald Hermaküla mängis ühes peaosas ja see oli üldse uskumatu lavastus. Ning Tom Stoppardi “Armastuse leiutajaid” vaatasin seitse korda, siis võtsin küll paar korda ka sõbra kaasa. Olid alles ajad, kui oli aega ja polnud erilisi kohustusi. Aga filme vaatan ma tänini kümneid kordi uuesti. Näiteks John Le Carre ainetel tehtud “Vene maja” olen vaadanud julgelt üle saja korra ja aasta alguses kõnetas mind Carre raamatu “Plekksepp, rätsep, sõdur, nuhk”. Seda vaatasin hoobilt paar nädalat järjest, sest vändatud on see ühe mu kõige lemmikuima raamatu järgi. Ning eelmine suvi möödus mul Ayrton Sennast valminu dokfilmi “Senna” tuules. Jah, neid filme, mida ma olen kümneid kordi uuesti vaadanud on palju ja iga kord näed midagi uut.
    PS. Lisan Sulle Senna filmi soundrackist ühe unenäoliku loo. Võibolla meeldib?

  2. Oo, Stella, aitäh nii heade soovituste eest! Nüüd on mõneks ajaks tegemist, et need filmid, raamatud ja autorid üles leida ja läbi uurida. Sellised soovitused on alati väga teretulnud 🙂 Ja lugu meeldib ka väga. Ma ei olegi Senna filmi näinud, peaks ka selle ära vaatama, sest millegipärast puudutas ka mind omal ajal tema surm väga, kuigi ma pole kunagi eriline vormeli fänn olnud. Veel kord suur aitäh! 🙂

    • Pole tänu väärt 🙂 Su postitus oli nii aus, et keeras isegi mind lukust lahti ja pani kommenteerima ning kaasa mõtlema. Aga “Vene maja” võin Sulle laenata, see sadu kordi käiatud DVD on mul kodus täitsa olemas.
      “Armastuse leiutajaid” vaatasin Draamateatris, kuid kindlasti on sellest ka filme vändatud. Jätan Sulle siia “Plekksepp, rätsep, sõdur, nuhk” filmi treileri. See on väga hea treiler, mis aanab filmi rütmist õige ülevaate. Näiteks “Vene maja” treiler on lõigatud kokku justkui mingi labane romantiline põnevik.

      Ma võin filmidest muidugi lõputult kirjutada, jutustada ja rääkida, kuid viimaste filmide seas mõjus mulle tõelise äratajana “Biutiful” (seda ma enam uuesti ei vaata) ja selle lõpukaadrid ajavad mind siiani nutma, rääkimata pisaratest, mida ma filmi ajal valasin.

      Kuid ajalooliselt on kindlasti eriti huvitav ja suurepärane teos “Conspiracy”, mis on vändatud 10 aastat tagasi, kuid ma ise tellisin selle alles sel aastal ja see on tõeliselt geniaalsete rollidega film, mis avab 1942.aastal toimunud Wannsee konverentsi tagamaid kõige perfektsemal viisil. Siin on ka filmi treiler:

Lisa kommentaar

