“Varjatud ained” Triin Soomets+etcetcetc

Tänane postitus on täielik puder&kapsad viimasel ajal silma või meeldima hakanud asjadest. Pildil näiteks on muuhulgas ka minu enda kokku miksitud helesinine küünelakk. Nimelt avastasin, et kõik küünelaki toonid on suvel ilusamad kui neile pisut valget värvi juurde lisada.

Viimase aja lugemislemmikuks on väga erilise kingitusena minuni jõudnud Triin Soometsa luulekogu “Varjatud ained”. Mulle tundub, et ma lausa hingan selle raamatuga samas rütmis. No lihtsalt kõik luuletused on kuidagi nii “omad”. Naljakas, et Soometsa mõne luuletuse puhul tundub mulle,  et autor pidas hoopis midagi muud silmas kui see mismoodi ma neid tõlgendan aga need sobivad mulle sellegipoolest ülihästi. Aga kaisukaru luuletus näiteks kurvastas mind nii väga , et siiani mõtlen sellele nukrusega. Jan Kausi illustreerivad mahakriipsutatud luuletuste idee meeldis mulle ka väga aga oleks tahtnud siiski neid ka lugeda ehk et natuke vähem oleks võinud neid sodida 🙂 Päris raske oli siia ühte luuletust näiteks valida aga pärast pikka kaalumist valisin selle:

yleliigne koorub niikuinii maha

kaob ära

või valutab ja valutab

kuni komistad kysimuse otsa

mille vastus see oli

yleliigne libiseb niikuinii maha

kui hoiad kinni

läheb see mädanema

…ja siis veel mõned viimase ajal leitud mõtteterad, millega samuti nõus olen:

“I want to be with those who know secret things or else alone.” Rainer Maria Rilke raamatust “A Book for the Hours of Prayer”

“I think, therefore I am a feminist” Ladyfest Tallinn facebooki lehelt

…ja ma ausõna arvasin, et ma ei hakka mitte kunagi seda muusikat kuulama aga tuleb välja, et täna mängib see lugu mul umbes 10s korda juba:

Posted on 26/06/2012, in inspiratsioon, muusika, raamat. Bookmark the permalink. 2 kommentaari.

  1. Mina mäletan Triin Soometsa 90.a. algusest, äkki isegi natuke varem kui hakkasid tema noorukese luuletaja asjad kaootiliselt ajakirjandusse ilmuma. Või kust ma neid võisin lugeda? Et tundsid juba siis kohe ära, isegi oma noore hingega – või just noore hingega selle, et need luuletused on omad nagu Sa ütlesid.
    Hetkel on tegemisel hullult palju tööd, äkki peaks end rattalt maha saama just luuletustega… et ma ise selle peale ei tulnud? 🙂 Ja väga hea muusika!!!

  2. Aitäh ja aitäh!! Mul on täpselt sama lugu, et jube kiire pidevalt aga tead, olen lihtsalt täiesti teadlikult võtnud need kümmekond minutit ja rahulikult kasvõi tööl või jaanipäeval isal külas oles (:D) raamatu kaante vahele sukeldunud. Ja need luuletused on just täpselt sellised, mida on nii hea kerge ja samas kuidagi armsalt lohutav lugeda…
    Ühesõnaga veel kord – aitäh, aitäh! 🙂

Lisa kommentaar

