NO99 “Iphigéneia Aulises”+Polanski “Oliver Twist”

Olin saanud eelinfot, et briti lavastaja Lorna Marshalli lavastatud “Iphigéneia Aulises” on ülivõimas etendus aga ma ei osanud arvata, et see nii hull asi on. NO99 ON imeline teater imelise trupiga, kes suudavad ilma igasuguste dekoratsioonide ja grimmita luua selliseid emotsioone, mis panevad pisarad voolama. Pisut piinlik tunnistada aga täpselt nii minuga eile juhtuski. Etenduse teema oli ikka see sama tuttav pime irratsionaalne usk jumalasse, mida NO-s ennegi käsitletud on ja mis mullegi täiesti vastuvõetamatu on. Täna just kuskilt kuulsin, et religioon peab surema, et usk inimestes saaks edasi elada. Päris hästi öeldud mu arvates. Igasugune hullus on kohutav ja tegelikult tehakse ka tänapäeval sama jubedaid tegusid nagu seda on lapse tapmine usu vms loosungi all ehk et kummalisel kombel pole tänapäeva maailm selles osas suurt muutunud. Tegelikult on NO99 üks naljakas fenomen. Nimelt olen kõiki selle teatri etendusi näinud vähemalt 2 korda ja nad kõik on mulle ühe palju meeldinud. Erandiks on ehk vaid “Võtame uuesti!”, mis mulle esituselt samuti meeldis, kuid kuna ma pole eriline situatsioonikomöödiate fänn, käisin seda vaid ühe korra vaatamas. Eile hilisõhtul oli aga raputava-vapustava teatrielamuse jätkuks mõnus keerata ennast kolme fliisteki sisse ja katusekinos soojalambi all rohelist teed rüübates Roman Polanski filmi “Oliver Twist” vaadata. Igatahes eilne vihmane ja rõske ilm sobisid filmi teema ja olustikuga ülihästi.

Juuresoleval pildil on selle nädala lektüür rõhuga muidugi Daniel Vaariku raamatule “Praktikaaruanne”. Väga mõnus nostalgiline lugemine ning ühtlasi sügavalt isiklik pilguheit autori minevikku. Hea haha-huumoriga vürtsitatud, kuid mõtlemapanev autobiograafia.

..Ja mõni aeg tagasi Tallinnas kuuldud “soomepoiste” bänd Cleaning Women jäi niimoodi kummitama, et siiani mängib vähemalt korra või paar mu igapäevases playlistis (rääkimata sellest, et tüübid näevad laval meigituna, kleitides ja tanksaabastes üliägedad välja)

Posted on 02/06/2012, in film, muusika, raamat, teater. Bookmark the permalink. Lisa kommentaar.

Lisa kommentaar

