Üks koletis Pariisis

“Üks koletis Pariisis” on euroopalikule art-house’ ile omaselt aus, nurgeline, väikese kiiksuga ja äraütlemata armas multikas. Imestan ikka ja jälle, kuidas mõned mõtlemist välistavad USA masstoodangu multikad toovad jätkuvalt saalid vaatajaid täis, samas kui Artis ja Sõprus oma väärtfilmide ja -multikatega püüavad ellu jääda pooltühjade saalidega. Kurb ja kahjuks väga tõene peegelpilt tänase päeva inimühiskonnast.

Multikat vaadates tuli mulle meelde mõni aeg tagasi kuuldud lugu:

Kohtuvad kaks härrasmeest. Härra A on väga ilus, intelligentne  ja viisakas. Härra B küsib, mis võiks olla härra  A nimi. “Mu nimi on Saatan,” kõlab vastus. “Ei või olla!” üllatub B. ” Saatan on ju kole ja paha.” “Ma näen, et olete vestelnud mu vaenlastega,” vastab A.

Heas mõttes lapsemeelselt siiras ja mõtlemapanev film sobib minu arvates vaatamiseks nii suurtele kui väikestele ning multika soundtrack, mida esitab suureks-saanud-kuid-ikka-veel-väga-armas Vanessa Paradis, väärib eraldi kõrgeid punkte.

Lisa kommentaar

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

