Kimchi

Kuna kasutan seda blogi ka mind huvitavate asjade hoiupangana, siis lisan siia täiesti ebaoriginaalse postituse, mis on sisuliselt copy-paste selle nädala Ekspressis ilmunud loost kuidas teha  ühte mu lemmiktoitu kimchit ehk aasiapäraseid hapukapsaid.

Komponendid: 1 suur hiina kapsas, pisut ingverit, 2 küüslauguküünt, natuke porgandilaaste, 1 magus küps pirn, 1 shalottsibul, 50 ml kalakastet, tshillipulbrit ja meresoola.

Pese kapsalehed kuumas vees ja hoia ööpäev soolaga kihiti laotuna toasoojas vajutuse all. Järgmisel päeval vala kapsast välja imbunud soolvesi ära. Kõik muud komponendid peale porgandi pne köögikombaini ja surista peeneks. Sega kapsasegu, porgandilaastud ning kalakastmest ja tshillipulbrist saadud marinaad omavahel. Lase veel mõni päev külmkapis seista. Serveeri koos riisi, tofu ja sojakastmega või lisandina mistahes muule Aasia toidule.  …lisaks selgus Ekspressist ka meeldiv fakt, et kimchit süües alaneb kolesteroolitase, suureneb energia- ning vitamiinisisaldus  organismis. Ühesõnaga tuleb varuda mõned päevad kannatust ja ongi ülimaitsev salat mistahes toidu juurde olemas. Kuna valmistamine nii kaua aega võtab, siis oleks vist mõttekas korraga suurem kogus valmima panna.

Muusikat  eriti cooli välimusega Jaapani imemehelt Miyavilt

 

9 thoughts on “Kimchi

Add yours

  1. Väga äge tegelane Jaapanist… 😉
    Hiina kapsast ribastatult koos porganilaastudega ja sojakastmega annab kiirelt ka lõunaks vokkida, juurde lsegada veel 5 minutiga pehmeks leotatud riisinuudlid ja vastavalt sööjate maitsetele erinevaid teravaid vürtse. Piima ja gluteenivaba ja vähe kaloreid. 🙂
    Aga kindlasti proovin ka seda retsepti.

  2. Väga lahe tüüp minu arvates ka, esmapilgul tundub natuke, et ta on naine, eks.
    Suur tänu hea lihtsa retsepti eest, just nuputasin, mida homme tööle lõunaks kaasa võtta 🙂 Vaatasin, et mul kõik komponendid kodus olemas ka, nii et teen ära. Kimchi panen ka igatahes homme hakkama, see on täiesti sõltuvusttekitavalt hea asi. Mul ühe korealasest sõbra ema teeb seda kui Eestis käib ja ma pean endaga tõsist võitlust igakord, et mitte täiesti ebaviisakas olla ja kõike üksi ära süüa 😀

  3. Oli jah jälle Angela mul ka silme ees… 😉 Ja ta on ka väga hea kidramängija, Eestis kindlasti paremate seas. Mind isiklikult ei häiri inimeste tahe või tunne end vastassoona tunda ja näidata, erinevus rikastab aga Eesti homofoobses ühiskonnas ei võeta selliseid tüüpe eriti tõsiselt.
    Kimchi retsept on juba selline, et häbenemata sööks ise ka kõik ära…ja küsisks siis juurde 🙂

  4. Minu meelest võiks ka igaüks teha seda, mis tahab. Imelik on hoopis see, et mõningaid inimesi sellised asjad häirivad. Mis vahet sel on, minu jaoks ei muutu ju sellest mitte midagi, kuidas või kellena keegi elada soovib. Aga jah, jälle sama teema, et ma nkn ei mõista enamikke inimesi 🙂
    Hah, ma juba terve päeva kimchist unistanud 😀 Mõtlesin neljapäevaks teha seda kui mulle külalised tulevad aga ei tea, kas ikka raatsin jagada 😀

  5. 😀 haa, väga hea mõte, nii teengi, või siis lihtsalt peidan suurema osa ära ja pakun neile seda jaokaupa 😀 Igatahes on kapsas nüüd juba soolvees homset päeva ootamas ja kuigi asendasin Hiina kapsa jääsalatiga, loodan, et tuleb ikkagi hea 🙂

  6. Minu kapsa valmimist ei jõudnud keegi ära oodata, kaasaarvatud ma ise, kõik söödi kohe ära. Mõnes mõttes hea, ma asendasin kalakastme puudumise sojakastmega, täna kaupsist sain viimae pudeli siis seda õiget kalakastet ka, nüüd tuleb uus kausitäis valmis teha.

    Jääsalat on minu suurimaid lemmikuid salatipõhjana, mõnikord hakin juurde ainult värsket kurki ja melonikuubikuid ja segad oliiviõli kerge balsamico ning sidrunimahlaga ja saab ka alati otsa. 🙂

    Loodetavasti külalised ei juhtu siit lugema, teavad kohe Su kapsast otsima hakata… 😉

  7. Väga imelik lugu, et ma ei leidnud mitte kusagilt hiina kapsast…aga jääsalatiga tuli ka hea, kuigi ma kahjuks soolasin täiesti üle selle segu, nii et õnneks keegi eriti peale minu ei pretendeerigi mu kuulsale kimchile 😀
    Melonikuubikud salatis on hea mõte ma usun – annavad mahlasust ja natuke magusamat maitset, peab proovima 🙂

Lisa kommentaar

Blog at WordPress.com.

Up ↑

