“Kellavärgiga apelsin” ja “17,9€” ehk miks mulle sellised asjad meeldivad

Frederic Beigbeder „17,90€“:

Minu nimi on Octave ja mu rõivastus pärineb APCst. Ma olen kopiraiter – oo-jaa, universumi reostaja. Olen see tüüp, kes teile kõiksugu sitta müüb. See, kes paneb teid unistama asjadest, mida te kunagi endale lubada ei saa. Alalõpmata sinisest taevast; tüdrukutest, kes pole kunagi koledad: täiuslikust PhotoShopis töödeldud õnnest. Klantspildid ja paaniflöödimuss. Peaks teil raha kokku hoides õnnestuma soetada oma unistuste auto, mida ma ülistasin oma viimases kampaanias, olen ma selle juba aegunuks kuulutanud. Ma olen teist alati kolme trendi võrra ees ja hoolitsen selle eest, et te oleksite pidevalt frustreeritud. Glamuur on maa, kuhu eales ei jõuta. Minu tegevusalal ei soovi keegi teie õnne, kuna õnnelikud inimesed ei tarbi.

Anthony Burgess „Kellavärgiga apelsin“:

Meie taskud olid pappi täis, nii et puru kraasimise pärast polnud meil tegelikult tarvis puiesteel mõnele vanale tšellole lõuga anda ja tšekata, kuidas ta oma veres supleb, samal ajal kui meie loeme saaki ja jagame seda neljaks, polnud tarvis ka panna mõnele tudisevale hallipäisele starale ptitsale ultravägivalda, kassal soolikad välja lasta ja naerdes uksest välja sammuda. Aga nagu kombeks öelda, ega elus ole tähtis üksnes raha.

Kunagi ehk täiendan seda postitust, kirjutades lahti, miks mulle need kaks raamatut nii väga meeldivad. Aga kuna seda on väga keeruline teha, siis ma ei julge lubada, et seda lähiajal teen.

4 thoughts on ““Kellavärgiga apelsin” ja “17,9€” ehk miks mulle sellised asjad meeldivad

Add yours

  1. Ma arvan, et kõik, kes reklaamimaailmaga kokku puutuvad, tunnevad selles 17,90 raamatus ära kas ennast, oma kliente, neidsamu kirjeldatud olukordi, jne. Flashbacke oli minul rohkem kui üks, piimatööstusega kohtumine kohe esimene 🙂 Hea lugemine, tänan 🙂

  2. Muide ma täiesti juhuslikult leidsin ajakirjast “Director” selle katkendi, mille ka siin ära tõin ja siis kohe hophop raamatukokku 🙂 Päris lahe lugemine oli jah 🙂

  3. Tuli meelde, et ma ka ise lugesin sama katkendit sealtsamast ajakirjast, võrdlesin seda veel Kenderliku iroonitseva kirjastiiliga
    Aga mul tekkis üks mõte seoses selle sinise värvi ja õnne patenteerimisega…et tegelikult see olekski ainult juriidilise vormistamise küsimus ja edasine stsenaarium tähendaks sel juhul enamusele kaubamärgi õiguste rikkumist, mis läheks esmajoones krim karistuse alla…eksole. 🙂
    Kõigepealt võetakse ette taevas :), siis löödaks kõikidele vaaladele Pepsi märk peale, kui need satuvad sinist värvi olema…või pole need sinised… 😉
    Aga seda õnne ja midaiganes pähe tuleb patenteerimise asja vist ei juhtu niipea, kuna tarbimine kui selline on saanud põhiliseks elustiiliks ja alles peale üleüldise ostlemise lõppemist tuleksid sellised äärmuslikud ideed kontsernide kontoritesse arutamisele…võin ka vabalt eksida, et maailm ei olegi tegelikult nii sinine 😉

  4. Mõttel on igatahes jumet, piisab kui 1 veenev turundustüüp õnne teemal jõuliselt sõna võtab st muudab selle ihaldusväärseks kaubaks ja ongi jälle 1 põhjus juures rahvalt pappi kasseerida 😀 Päris ausalt ma ei imestaks üldse sarnaste stsenaariumite realiseerumise üle..

Lisa kommentaar

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

